Kaap Hoorn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Bart en Corinne - WaarBenJij.nu Kaap Hoorn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Bart en Corinne - WaarBenJij.nu

Kaap Hoorn

Blijf op de hoogte en volg Bart en Corinne

12 Januari 2018 | Argentinië, Puerto Madryn

Vandaag ronden we Kaap Hoorn. We zijn dan ook vroeg wakker. Om 6.00 uur. Dat komt goed uit want om 18.00 ronden we De Kaap....
Nog maar even verder geslapen dus. Uiteindelijk rond 8.30 opgestaan. Belangrijke discussies..., vragen des levens beantwoord. Gaan we sporten, ontbijten of lezen? We zijn eruit. We eten een hapje en om 10.00 staan we op de crosstrainer, fietsen we de longen uit ons lijf en roeien we opnieuw 2 km mee. Tot nu toe hebben we ongeveer 4000 km gevaren, 4 x 2 km geroeid, dus we hebben een substantiële bijdrage geleverd!

Druk programma vandaag. Na het sporten moeten we tenminste 10 hoofdstukken lezen, douchen, zonnen (6 graden inmiddels, maar lekker in de zon en uit de wind - wintersportgevoel) en een beetje luieren. Rond 13.30 belt Anthony, onze hutsteward... ‘ I am ready to make up your cabin..’ Uiteraard hadden wij het bordje ‘don’t disturb’ opgehangen. M.a.w.... rot ff op zodat ik mijn werk kan doen. OK, wij naar de observation lounge. Lekker verder lezen.

Inmiddels zittten we aan onze traditionele gin-tonic. Tonic of the house, gin meegesmokkeld uit B.A. De golven hebben een bescheiden hoogte van 3m bereikt. Valt een beetje tegen voor Kaap Hoorn, waar 3 oceanen bij elkaar komen: Grote, Zuidelijke en de Atlantisce Oceaan. We drinken onszelf nog even moed in, doen een borrelhapje en gaan ervoor.

Hopen dat we morgen wifi hebben. Op de Falklands moet je wifi kopen. Duur! Alleen op Cuba is het duurder. Morgen zijn we echter maar kort aan land. Om 7.00 begint onze excursie en om 14.00 varen we weer af door het Beagle Channel. Echt enorm bijzonder!!!

Vanavond eten na de show. Slecht leven. Net heeft de organisatorische helft onze ‘visa’ voor Chili ingevuld. Morgen ons Argentijnse geld opmaken (gaat lukken), daarna in Chili...!

Tot morgen! B&C

P.S. Dank voor al jullie leuke reacties!
P.S. 2 We hebben te weinig en te slechte wifi dus foto’s plaatsen lukt even niet maar we blijven proberen

• 13 Januari 2018 - 19:59

Beate Makker:

Whahahahahaha ik lig helemaal in een deuk om jullie verhalen, met name deze! “ we hebben 4 x 2 km meegeroeid” , jaaaaa, dat zal enorm schelen! Maar... jullie zijn wel verdomd sportief bezig ook , ik hoor zo vaak “ sportschool “ dat ik gewoon het gevoel krijg ook te moeten.... brrrr... nee, dan trekt dat andere deel “luieren, lezen, zonnen, uitslapen , gin-tonic met een hapje mij toch beter in de oren

• 15 Januari 2018 - 20:34

Lucie Roelofsen:

Een ware column! Carriereswitch? ;-)
    Zo leuk om te lezen. En volgens mij houden jullie alles aardig in balans. Sporten, luieren, sporten, luieren ..... En, oh ja, ook hier en daar nog wat verkenning van het Zuid-Amerikaanse vasteland.